Preparazione è applicazione di l'acidu aceticu glaciale

Preparazione è applicazione di l'acidu aceticu glaciale

L'acidu acìticu, chjamatu ancuàcitu acìticu, l'acidu aceticu glaciale, formula chimicaCH3COOH, hè un acidu monicu urgànicu è l'acidu grassu saturatu à catena corta, chì hè a fonte di l'acidu è l'odore pungente in l'acitu. In circustanze normale, hè chjamatu "àcitu acìticu", ma l'acidu acìticu puru è quasi anidru (menu di 1% di cuntenutu d'acqua) hè chjamatu "l'acidu aceticu glaciale", chì hè un solidu igroscopicu incolore cù un puntu di congelazione di 16 à 17° C (62° F), è dopu a solidificazione, hè cristallu incolore. Ancu l'acidu acìticu hè un acidu debule, hè corrosivu, i so vapori sò irritanti per l'ochji è u nasu, è l'odore pungente è agria.

storia

A dumanda annuale in u mondu sanuàcitu acìticu hè di circa 6,5 ​​milioni di tunnellate. Di questu, circa 1,5 milioni di tunnellate sò riciclati è i restanti 5 milioni di tunnellati sò pruduciuti direttamente da materie prime petrochimiche o per via di fermentazione biologica.

Ul'acidu aceticu glaciale battìri di fermentazione (Acetobacter) ponu esse truvati in ogni angulu di u mondu, è ogni nazione trova inevitabbilmente l'acitu quandu faci u vinu - hè u pruduttu naturali di sti bevande alcoliche esposti à l'aria. Per esempiu, in Cina, ci hè un dettu chì u figliolu di Du Kang, Black Tower, hà avutu l'acitu perchè hà fattu vinu per troppu longu.

L'usu dil'acidu aceticu glacialein chimica data di tempi assai antichi. In u 3u seculu aC, u filòsufu grecu Theophrastus hà descrittu in dettagliu cumu l'acidu acìticu reagisce cù i metalli per pruduce pigmenti utilizati in l'arti, cumpresu u piombu biancu (carbonate di piombo) è a patina (una mistura di sali di ramu cumpresu l'acetate di ramu). L'antichi Rumani bollivanu u vinu agriu in cuntenituri di piombu per pruduce un sciroppu d'alta dolcezza chjamatu sapa. sapa era riccu in un zuccheru di piombo odorante, l'acetate di piombo, chì causava l'avvelenamentu di piombu trà i nobili rumani. In u 8u seculu, l'alchimista persianu Jaber cuncintrau l'acidu acìticu in l'acitu per distillazione.

In u 1847, u scientist tedescu Adolf Wilhelm Hermann Kolbe sintetizzatu l'acidu acìticu da materie prime inorganiche per a prima volta. U prucessu di sta reazzione hè u primu disulfide di carbonu attraversu a chlorination in tetrachloride di carbonu, seguita da a descomposizione à alta temperatura di u tetrachlorethylene dopu l'idrolisi, è a clorazione, chì pruduce l'acidu trichloroacetic, l'ultimu passu da a riduzzione elettrolitica per pruduce l'acidu acìticu.

In u 1910, a maiò parte di il'acidu aceticu glaciale hè stata estratta da u catramu di carbone da u legnu retorted. Prima, u tartu di carbone hè trattatu cù l'idrossidu di calcium, è dopu l'acetate di calcium furmatu hè acidificatu cù l'acidu sulfuric per ottene l'acidu acìticu in questu. Circa 10 000 tunnellati di l'acidu acìticu glaciale sò stati pruduciutu in Germania durante stu periodu, u 30% di quale hè stata utilizata per fà tintura indigo.

preparazione

L'acidu acìticu glaciale pò esse preparatu da sintesi artificiale è fermentazione bacteriana. Oghje, a biosintesi, l'usu di a fermentazione bacteriana, cuntene solu u 10% di a pruduzzione tutale di u mondu, ma hè sempre u metudu più impurtante di pruduce l'acitu, perchè i reguli di sicurezza alimentaria in parechji paesi necessitanu chì l'acitu in l'alimentariu sia preparatu biologicu. 75% diàcitu acìticu per l'usu industriale hè pruduttu da a carbonilazione di metanolu. I parti vacanti sò sintetizzati da altri metudi.

usu

L'acidu acìticu glaciale hè un acidu carboxylic simplice, custituitu da un gruppu metile è un gruppu carboxylic, è hè un reattivu chimicu impurtante. In l'industria chimica, hè adupratu per fà u polietilene tereftalato, u cumpunente principale di buttigli di bevande.L'acidu acìticu glaciale hè ancu usatu per fà l'acetate di cellulosa per a film è l'acetate di polivinile per l'adesivi di lignu, è ancu assai fibre è tessuti sintetici. In casa, dilute suluzione di l'acidu aceticu glacialehè spessu usatu cum'è agenti di decalcificazione. In l'industria alimentaria, l'acidu acìticu hè specificatu cum'è regulatore d'acidità in a lista di additivi alimentari E260.

L'acidu acìticu glacialehè u reattivu chimicu di basa utilizatu in a preparazione di parechji cumposti. L'usu unicu di àcitu acìticu hè a preparazione di monomeru di l'acetate di vinile, seguita da a preparazione di l'anidride acètica è altri esteri. Uàcitu acìticu in l'acitu hè solu una piccula frazzioni di tuttul'acidu aceticu glaciale.

A suluzione diluita di l'acidu acìticu hè ancu spessu usata cum'è agenti di rimozione di ruggine per via di a so acidità ligera. A so acidità hè ancu aduprata per trattà i pungi causati da Cubomedusae è, s'ellu s'utilice in u tempu, pò prevene ferite gravi o ancu a morte disattivendu e cellule pungenti di a medusa. Pò esse ancu usatu per preparà per u trattamentu di l'otitis esterna cù Vosol.L'acidu acìticu Hè ancu utilizatu com'è un spray preservative per impedisce a crescita di bacteria è fungi.


Tempu di Post: 28-May-2024